Reklama
 
Blog | Vlastimil Blaťák

Olomoucké volby 2020: Tajemství ČSSD, aneb kampak zmizel Filip Žáček

Na předposledním místě kandidátky je už zase Alois Mačák. V kontextu toho, že se prý chce do komunální politiky vracet i naprosto nesebekritický Antonín Staněk, bych sociálním demokratům doporučil ještě nějak zapojit třeba traktoristu Vlčka, nebo exhejtmana Rozbořila, či snad i rytíře Pišťáka; v kontextu té mačákovsko-staňkovské personální bídy ale nutně vyvstává otázka, kam se poděl mladý kádr Filip Žáček.

Otázka roku na Olomoucku zní – najdi Žáčka! Celé je to zvláštní; mladej frajer, od dvaceti s pěstěnou vizáží usedlého šedesátníka, se zhruba v pětadvaceti stane náměstkem primátora, o čtyři roky později je už lídrem kandidátky do komunálu, jsa zvolen se ale vzápětí vzdá mandátu!!, a po volbách je o zázračném chlapci slyšet už jen v souvislosti s tím, že následoval Staňka na ministerstvo napomoci rozvrátit nám SEFO, aby se následně největší talent posledního desetiletí vypařil a zmizel. Zrušil facebook i osobní PR web, a nedávný lídr není nejenže na kandidátce, ale ani v žádné funcki v domovské buňce; prostě zmizel. Což o to, my víme, kde je – u Hubáčka v Creditas – proč ale sociální demokraté beze slova vysvětlení jen tak potichu odstřelí léta pěstovaného korunního prince, je záhadou. I jenom tento nejasný příběh ukazuje, že uvnitř ČSSD se děje něco, co nesmí ven, ale tím hůř pro tu stranu.

Přitom samotná krajská kampaň s myšlenkou medicínského receptu pro kraj vůbec není blbá!, a to ani nápadem, ani graficky. Socani ale (nejen) personální skladbou zkrátka opět museli přijít na způsob, jak to celé shodit. Nejenom volbou osobností, ale i koaličním slepencem s Patrioty. Je to jako ten váš kamarád, který neumí vyprávět vtipy, a i ten nejlepší vždycky nějak zvojtí. Tak olomoucká ČSSD měla už zase všechno skvěle namyšleno, ale zase je to celé blbě.

Manželství s Patrioty aneb programová rezignace

Pohled na celostátní preference straníky zavčasu varoval, a ti vymysleli jednoduché řešení – s někým se spojit. Ta logicky správná myšlenka, která mohla ČSSD pomoct, byla ale opět dokonale pohřbena. Dopadla holportem s Patrioty (to jako vážně), čímž se nebohý volič v programových záměrech tohoto slepence nevyzná už ani po podrobném studiu.

Patrioti jsou přitom úžasní, neboť přestože se profilují jako „konzervativní strana“, narozdíl od ostatních podobných nevystupují proti homosexuálům (!!), což je perfektní; jinak se ale ve svém (celostátním) programu pochopitelně vymezují proti EU, za základ státu považují rodinu (nikoli tedy moc výkonnou, zákonodárnou a soudní; ona rodina je na zpolitizování pořád ještě nejnáchylnější…), chtějí ve volebním systému uplatnit většinové prvky (což se pro takovou ČSSD v tuto chvíli rovná rozsudku smrti…), pravděpodobně touží vystoupit z NATO, některá odvětví hospodářství by nejraději ihned znárodonili a nadevše touží posilovat význam bezpečnostních složek a dokonce i tajných služeb; jak se takové programové priority slučují s politikou vládní sociální demokracie, nechám bez svého komentáře posoudit čtenáře. Regionální stránky Patriotů pro Olomoucký kraj vyhledávač google raději ani neobjevil, ale možná ve svých letech už jenom nedovedu hledat.

Dablované sociální sítě, které nikoho nezajímají

Facebookové stránce „Recept pro Olomoucko“ dlouho vévodily pouze sdílené odkazy odkudkoli, jen ne z Olomoucka, až by člověk získal dojem, že kampaň na naše hejtmanství vede Jana Maláčová. Paní ministryně je koneckonců kočka; má kukadla jak zrcadla, rtíky vždycky svůdně do červena, umí se obléct, míry taky nejsou k zahození, pokud ale naprosto dominovala regionální stránce, svědčilo to o jiném, než že by na Olomoucku neměla ČSSD hezké holky. Jestliže krajskému webu dominuje ze zálohy bývalý ředitel Fakultky Vomáčka (ten pronájem dialýzy před patnácti lety jsem mu už odpustil, to už smyl čas…), pak volební facebook „Recept pro Olomoucko“ se v posledních dnech poměrně slušně – a velmi profesionálně! – rozjel; má to vlastně jedinou vadu – a to, že facebooky jsou nepochopitelně dva – jeden „Recept pro Olomoucko“ a druhý „Recept pro Olomoucký kraj„. První má k dnešku (3.8.2020) 245 fanoušků, druhý pak 538; s tím se ale volby nevyhrávají. Není to přitom tím, že by čerstvě vytvořené volební stránky teprve sbíraly fanoušky – ona i „mateřská“ stránka ČSSD má těch lajků pouze 474.

Reklama